lördag 3 mars 2012

Nya böcker till bibblan, februari


Den aktuella nyhetslistan hittar du alltid via skolans hemsida - Biblioteket - Våra böcker - Nyinkommet.

Skönlitteratur
För recensioner - se
Svensk bokhandel!



Kjell Johansson. Det var inte jag.
Stefan Einhorn. Änglarnas svar.
Martin Jern. Affektion. (Ungdom)




KORTNOVELLER
Wille Crafoord. Gloria.
Unni Drougge. Kärlek ända in i döden.
Helena Granström. Skördebrev.
Felicitas Hoppe. Abu Telfan.
Jonas Karlsson. Spår i snön.
Jens Lapidus. Heder.
Silke Scheuermann. Krig eller fred.
Ferdinand von Schirach. Nödvärn.
Maria Sveland. Doggy monday.
Amanda Svensson. Jag vill veta var stockrosorna kommer ifrån.
Julie Zeh. Den skänkta timmen.



ENGLISH FICTION
Philip K. Dick. Blade runner.
Trudi Canavan. The magician's apprentice.



GRAFISK LITTERATUR         
Warren Ellis. Transmetropolitan. One more time. 10.




Facklitteratur
BILD
Bild och budskap. 3.uppl. Göran Segeholm. Konsten att ta vinnande bilder.


BIOGRAFIER
Noah Widqvist. Jag får vara den jag är när jag inte blev som jag skulle.
Björn Kumm. Fidel Castro.
Michael Tapper. Clint Eastwood.



HISTORIA
Hans Hägerdal. Kinas ledare 1912-2012.



MUSIK
Roine Jansson. Stora musikguiden. Musikteori för alla. Rev. uppl.


POLITIK
Magnus Linton. De hatade. Om radikalhögerns måltavlor.


SAMHÄLLE
Rebecka Bohlin. De osynliga. Om Europas fattiga arbetarklass.


MEDICIN
Martin Ingvar. Hjärnkoll på värk och smärta.
Åsa Ottosson. Vardagshälsa.



VÄRLDEN
David Jonstad. Kollaps.

Susan George. Deras kris, våra lösningar. [Om världskriserna]


SPRÅK
Textvård. Att läsa, skriva och bedöma texter. 2.uppl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar