måndag 28 november 2011

Dikt från Kura skymning

Tack, Nichole Eriksson i 10SPF, för detta tjusiga originalalster som framfördes under en av bibblans Kura skymning-sessioner i november!


Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra till idag
Så jag satte mig ner och funderade ett tag
Då kom jag på en briljant idé
Och den fick mig att inse
Att rimma är som att simma
Det går bra när du med hjälp av rörelser flyter
och mindre bra när luften tryter
se, det är inte så svårt!
Jag kan vara din suport
Simsalabim ett rim!!
detta kan vara mitt kall
det tror jag i alla fall
men mycket av det här är bara skit
och det var ju faktiskt lite med flit
För dagens tema är humor eller var det inte så?
Jag tänkte att det var lugnt att flumma lite då.
Att på orden vända och vrida
men nu till en annan sida
jag tänkte utnyttja den här tiden
till att berätta något nu innan julfriden
jag tycker att här i biblioteket finns det härligt folk
Som för oss elever ibland fungerar som tolk
För i böckernas outgrundliga värld
Kan det vara svårt att hitta en bok på färd
Margaretha och Fia ni är underbara
Vad finns det som ni inte kan klara?
Tack för att ni alltid finns här
Tack för att ni all denna kunskap bär.
Ni ska veta att all den hjälp ni ger
Bidrar till något mer
Något större än vad vi tror
Något som långsamt gror
Men nu när jag in i rimmens värld drog
så får det vara nog
vilken lång tid det tog!
Men jag har mycket kvar att ge
så snälla Petra kan jag få mvg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar